Przejdź do treści

COACHING OPERACYJNY ZESPOŁÓW SPRZEDAŻY

    Liczba godzin: 16 godzin

    Cena szkolenia: 1600zł

    Warunki uczestnictwa:

    • Ukończone 18 lat;

    • kserokopia potwierdzenia dokonania przelewu;

    • wypełniony i podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy (do wypełnienia w

    • sekretariacie Proinvestment );

    • KOMPLET dokumentów należy dostarczyć przed pierwszymi zajęciami;

    • Obecność na min. 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu

    • końcowego.

    Cel szkolenia:

    Celem coachingu jest poprawa efektywności działania zespołu sprzedażowego (lub poszczególnych jego członków), co przełoży się na poprawę jego wyników.

    Coach pracuje zarówno z całym zespołem, jak i poszczególnymi jego członkami.

    W ramach współpracy coach uczestniczy we wspólnych wizytach handlowych z członkami zespołu sprzedażowego, celem których jest weryfikacja wiedzy, a także etapu rozwoju pracownika (klienta). W trakcie sesji coachingowej odbywanej po wizytach handlowych coach dokonuje wspólnie z Klientem analizy jego pracy, zaangażowania, a także opracowuje modele wsparcia dla klienta.

    Grupa docelowa:

    Coaching procesu sprzedaży jest kierowany do zespołów sprzedażowych: doradców, sprzedawców, przedstawicieli handlowych czy konsultantów.

    Ramowy program kursu:

    1. COACHING OPERACYJNY ZESPOŁÓW SPRZEDAŻY

    Wyzwania współczesnego rynku wobec pracowników sprzedaży i szefów sprzedaży.

    Zdobywanie przewagi konkurencyjnej przy pomocy odpowiedniego zarządzania.

    Różne rodzaju coachingu – informacje ogólne.

    Podstawowe zasady i mechanizmy wykorzystywane w procesie coachingu operacyjnego.

    Cechy dobrego menadżera – coacha.

    2. FORMY COACHINGU OPERACYJNEGO W SPRZEDAŻY I METODY PRACY

    Przygotowanie się do coachingu pracownika sprzedaży.

    Coaching indywidualny:

    – wspólna wizyta u klienta,

    – rozmowa twarzą w twarz.

    Coaching grupowy.

    Klasyfikacja zachowań lidera – szefa sprzedaży:

    – zachowania instruujące,

    – zachowania wspierające.

    Jak realizować coaching w praktyce/wspólna praca.

    3. NOWOCZESNE STYLE KIEROWANIA ZESPOŁEM I ICH ZASTOSOWANIE W COACHINGU OPERACYJNYM

    Zarządzanie sytuacyjne wg Kena Blancharda.

    Kim jestem – mój preferowany styl zarządzania.

    Style skutecznego kierowania poszczególnymi typami pracowników:

    – S 1 Styl instruujący, czyli prowadzenie za rękę.

    – S 2 Styl konsultujący, czyli ręka na pulsie.

    – S 3 Styl wspierający, czyli pomocna dłoń.

    – S 4 Styl delegujący, czyli pozostawianie wolnej ręki.

    4. DIAGNOZOWANIE ETAPU ROZWOJU PRACOWNIKA I POTRZEB ROZWOJOWYCH

    Diagnozowanie etapu rozwoju na poziomie kompetencji i zaangażowania:

    – Etap R 1 entuzjastyczny początkujący a potrzeby pracownika.

    – Etap R 2 uczeń pozbawiony złudzeń a potrzeby pracownika.

    – Etap R 3 zdolny, ale ostrożny wykonawca, a potrzeby pracownika.

    – Etap R 4 samodzielny pracownik a potrzeby pracownika.

    Dopasowanie i niedopasowanie do odpowiedniego etapu rozwoju – co powinienem robić? Ćwiczenia.

    Cele coachingu w sprzedaży i klasyfikowanie potrzeb rozwojowych pracowników na trzech płaszczyznach:

    – Rozwój wiedzy (techniki sprzedaży, typologia klienta, zarządzanie lejkiem).

    – Rozwój umiejętności (np. sposób prowadzenia spotkania, prezentacji, domykanie sprzedaży).

    – Zmiana postawy (np. nastawienie na budowanie długofalowych relacji).

    Cykl rozwoju – cykl regresyjny – „szufladkowanie pracownika“.

    5. STRUKTURA ROZMOWY COACHINGOWEJ

    Przygotowanie siebie, klienta/pracownika, miejsca.

    Kontrakt.

    Zachęcenie pracownika do samooceny.

    Przekazanie informacji zwrotnej z uwzględnieniem informacji pozytywnej (co było dobrze), negatywnej (co jest do poprawy) oraz wskazanie konkretnych przykładów zachowań i wypowiedzi.

    Wnioski rozwojowe – jakie działania trzeba podjąć.

    Zakres wsparcia (kto, co, kiedy?).

    Zmotywowanie do działania.

    Podsumowanie ustaleń.

    Arkusz oceny wspólnej pracy – wypracowanie modelu.

    Arkusze obserwacyjne – wizyta handlowa.

    Arkusz oceny spotkania – struktura rozmowy coachingowej.

    6. AUTORYTET I KOMUNIKACJA SZEFA SPRZEDAŻY – PODSTAWA POWODZENIA COACHINGU

    Autorytet szefa sprzedaży.

    Bariery w komunikacji szefa sprzedaży.

    Język reaktywny a proaktywny w komunikacji z pracownikiem.

    Narzędzia kontroli rozmowy.

    Rodzaje pytań i pytania w coachingu operacyjnym – sprzedażowym.

    Zwroty ułatwiające komunikację z pracownikiem.

    7.NARZĘDZIA W COACHINGU OPERACYJNYM ZWIĘKSZAJĄCE EFEKTYWNOŚĆ PRACY

    Standard pracy.

    Standard wizyty.

    Ocena okresowa pracownika.

    System raportowania.

    8. TRUDNE SYTUACJE I WYZWANIA W COACHINGU

    Kiedy nie zaczynać coachingu i przerwać sesję?

    Reakcje pracowników i metody postępowania.

    Wyzwania w coachingu operacyjnym – trudne decyzje.

    Błędy popełniane przez szefów sprzedaży.

    Efekty uczenia się:

    W trakcie sesji coachingowej coach, wykorzystując narzędzia coachingowe oraz własne doświadczenie, pracuje nad:

    wyzwoleniem potencjału klienta,

    rozwojem komunikatywności,

    efektywnym wykorzystywaniem dostępnej wiedzy sprzedażowej (narzędzia sprzedażowe),

    eliminacją wewnętrznych ograniczeń i przekonań klienta.

    Efekt coachingu operacyjnego zespołu sprzedaży

    Zaplanowanie działań rozwojowych członków zespołu sprzedaży (plan sesji coachingowych, szkolenia sprzedażowe). Wskazówki dla kierownictwa i managerów dotyczących wsparcia pracownika działu handlowego w codziennej pracy.

    Wzrost umiejętności działu handlowego.

    Osiąganie lepszych wyników sprzedażowych.

    Wskazówki dotyczące strategii sprzedaży i rozwoju działu sprzedaży.

    Uzupełnienie lub zmiana obowiązujących standardów sprzedażowych.

    Rozwój strategii sprzedaży.

    Prowadzący zajęcia:

    Mgr Iwona Długosz – Coach. Ceryfikowany DiSC trener personalny. Doradca zawodowy.

    Ukończyła studia z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Ukończyła szkolenie ”Twoja firma”. Wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych Andrago Centrum w Kielcach. Tłumacz języka włoskiego. Pracuje jako doradca finansowy. Prowadzi szereg szkoleń z zakresu ZZL, DiSC, Motywowanie pracowników, Zarządzanie sobą w czasie i organizacja czasu pracy, mała przedsiębiorczość, itp.

    Zapewniamy:

    • Komplet materiałów dydaktycznych.

    • Certyfikat ukończenia szkolenia

    Po kursie uczestnik otrzymuje:

    • zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN),
    • certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł,
    • certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł.