Liczba godzin: 5 godzin
Cena szkolenia: 570,00 zł
Warunki uczestnictwa:
• Ukończone 18 lat;
• wypełniony i podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy (do wypełnienia w
sekretariacie Pro Investment);
• KOMPLET dokumentów należy dostarczyć przed pierwszymi zajęciami;
• Obecność na min. 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu
końcowego.
Cel szkolenia:
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wykształcenie u uczestników pożądanych dla firmy zachowań: wypracowanie praktycznych umiejętności rozpoznawania wypalenia u siebie i swoich pracowników, umiejętność zapobiegania wypaleniu zawodowemu, wzajemne, skuteczne motywowanie się przez pracowników w grupie, wzrost efektywności i skuteczności pracy.
Dzięki szkoleniu uczestnicy dowiedzą się jak rozpoznać wypalenie zawodowe, poznają techniki obrony przed nim.
Cele zdefiniowane efektami uczenia się
Wiedza:
Uczestnicy definiują podstawowe zasady wypalenia zawodowego, przewidują wpływ odpowiedniej motywacji oraz stresu na pracę.
Umiejętności:
Uczestnicy rozpoznają objawy wypalenia zawodowego, świadomie korzystają z poznanych sposobów zapobiegania wypalenia zawodowego.
Kompetencje:
Uczestnicy świadomie stosują działania profilaktyczne mające na celu zapobieżenie wypaleniu zawodowego, wykorzystają techniki umysłowego i fizycznego radzenia sobie ze stresem.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do:
- Przełożonych zarządzających zespołem
- Osób o niedostatecznych motywacjach wewnętrznych i z brakiem umiejętności wewnętrznego motywowania
- Pracowników o wysokim prawdopodobieństwie wypalenia zawodowego
- Pracowników wypalonych zawodowo
- Osób nastawionych na rozwój własnych kompetencji
Ramowy program kursu:
W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną liczne przykłady, symulacje i ćwiczenia.
1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się
– proces komunikacji i jego etapy znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
– techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się
2. zasady skutecznej komunikacji
– autoanaliza własnego stylu komunikowania się
– błędy w komunikacji
– bariery komunikacyjne
3. Efektywne prowadzenie rozmów
– rola nadawcy i odbiorcy
– czynniki wpływające na jakość kontaktów zawodowych pomiędzy pracownikami
– aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji
– czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi
– sztuka zadawania pytań
4. Asertywność
– co to jest asertywność
– typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
– budowanie komunikatów „ja”
5. Złote zasady dobrej komunikacji i współpracy w zespole.
Formy i metody pracy:
Szkolenie będzie realizowane w formie zdalnej za pomocą platformy Jitsi Meet, w czasie rzeczywistym i rejestrowane w celach kontroli. Wykorzystanie nagrania w innym celu niż kontrola/audyt wymaga zgody Trenera i Uczestników.
Zajęcia będą realizowane w oparciu o miarę godziny lekcyjnej wynoszącej 45 min.
W zależności od czasu i potrzeb będą wykorzystywane różne elementy: ćwiczenia, testy, ankiety, udostępnianie ekranu i inne.
Sposób walidacji:
Po zakończeniu prowadzący szkolenie wysyła wszystkim uczestnikom drogą elektroniczną ankietę walidacyjną. Uczestnicy po wypełnieniu ankiety odsyłają ją drogą elektroniczną na wskazany przez prowadzącego adres. Innym sposobem jest wypełnienie ankiety w sekretariacie Instytutu.
Prowadzący zajęcia:
Anna Krystowska
Wykształcenie: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie – Psychologia kliniczna na Wydziale Psychologii; Uniwersytet SWPS w Warszawie – Psychodietetyka;
Wszechnica Świętokrzyska w Kielcach – Przygotowanie pedagogiczne; Instytut Studiów Podyplomowych Andrago Centrum w Kielcach – Doradztwo zawodowe, edukacyjne i coaching karier oraz Pedagogika specjalna – edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spectrum autyzmu.
Wieloletnie doświadczenie w pracy w poradnictwie indywidualnym i grupowym oraz jako psycholog, socjoterapeuta, coach.
Materiały szkoleniowe:
Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej na podany adres e-mail uczestnicy szkolenia mogą otrzymać po zgłoszeniu chęci ich otrzymania usługodawcy.
Po kursie uczestnik otrzymuje:
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia,
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo.