Przejdź do treści

JAK UNIKNĄĆ WYPALENIA ZAWODOWEGO

    Liczba godzin: 5 godzin

    Cena szkolenia: 570,00 zł

    Warunki uczestnictwa:

    • Ukończone 18 lat;

    • wypełniony i podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy (do wypełnienia w

    sekretariacie Pro Investment);

    • KOMPLET dokumentów należy dostarczyć przed pierwszymi zajęciami;

    • Obecność na min. 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu

    końcowego.

    Cel szkolenia:

    Cel edukacyjny

    Celem szkolenia jest wykształcenie u uczestników pożądanych dla firmy zachowań: wypracowanie praktycznych umiejętności rozpoznawania wypalenia u siebie i swoich pracowników, umiejętność zapobiegania wypaleniu zawodowemu, wzajemne, skuteczne motywowanie się przez pracowników w grupie, wzrost efektywności i skuteczności pracy.

    Dzięki szkoleniu uczestnicy dowiedzą się jak rozpoznać wypalenie zawodowe, poznają techniki obrony przed nim.

    Cele zdefiniowane efektami uczenia się

    Wiedza:

    Uczestnicy definiują podstawowe zasady wypalenia zawodowego, przewidują wpływ odpowiedniej motywacji oraz stresu na pracę.

    Umiejętności:

    Uczestnicy rozpoznają objawy wypalenia zawodowego, świadomie korzystają z poznanych sposobów zapobiegania wypalenia zawodowego.

    Kompetencje:

    Uczestnicy świadomie stosują działania profilaktyczne mające na celu zapobieżenie wypaleniu zawodowego, wykorzystają techniki umysłowego i fizycznego radzenia sobie ze stresem.

    Grupa docelowa:

    Szkolenie skierowane jest do:

    • Przełożonych zarządzających zespołem
    • Osób o niedostatecznych motywacjach wewnętrznych i z brakiem umiejętności wewnętrznego motywowania
    • Pracowników o wysokim prawdopodobieństwie wypalenia zawodowego
    • Pracowników wypalonych zawodowo
    • Osób nastawionych na rozwój własnych kompetencji

    Ramowy program kursu:

    W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną liczne przykłady, symulacje i ćwiczenia.

    1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się

    – proces komunikacji i jego etapy znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej

    – techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się

    2. zasady skutecznej komunikacji

    – autoanaliza własnego stylu komunikowania się

    – błędy w komunikacji

    – bariery komunikacyjne

    3. Efektywne prowadzenie rozmów

    – rola nadawcy i odbiorcy

    – czynniki wpływające na jakość kontaktów zawodowych pomiędzy pracownikami

    – aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji

    – czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi

    – sztuka zadawania pytań

    4. Asertywność

    – co to jest asertywność

    – typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne

    – budowanie komunikatów „ja”

    5. Złote zasady dobrej komunikacji i współpracy w zespole.

    Formy i metody pracy:

    Szkolenie będzie realizowane w formie zdalnej za pomocą platformy Jitsi Meet, w czasie rzeczywistym i rejestrowane w celach kontroli. Wykorzystanie nagrania w innym celu niż kontrola/audyt wymaga  zgody Trenera i Uczestników.

    Zajęcia będą realizowane w oparciu o miarę godziny lekcyjnej wynoszącej 45 min.
    W zależności od czasu i potrzeb będą wykorzystywane różne  elementy: ćwiczenia, testy, ankiety, udostępnianie ekranu i inne.

    Sposób walidacji:

    Po zakończeniu prowadzący szkolenie wysyła wszystkim uczestnikom drogą elektroniczną ankietę walidacyjną. Uczestnicy po wypełnieniu ankiety odsyłają ją drogą elektroniczną na wskazany przez prowadzącego adres. Innym sposobem jest wypełnienie ankiety w sekretariacie Instytutu.

    Prowadzący zajęcia:

    Anna Krystowska

    Wykształcenie: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie – Psychologia kliniczna na Wydziale Psychologii; Uniwersytet SWPS w Warszawie – Psychodietetyka;

    Wszechnica Świętokrzyska w Kielcach – Przygotowanie pedagogiczne; Instytut Studiów Podyplomowych Andrago Centrum w Kielcach – Doradztwo zawodowe, edukacyjne i coaching karier oraz Pedagogika specjalna – edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spectrum autyzmu.

    Wieloletnie doświadczenie w pracy w poradnictwie indywidualnym i grupowym oraz jako psycholog, socjoterapeuta, coach.

    Materiały szkoleniowe:

    Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej na podany adres e-mail uczestnicy szkolenia mogą otrzymać po zgłoszeniu chęci ich otrzymania usługodawcy.

    Po kursie uczestnik otrzymuje:

    • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia,
    • certyfikat w języku angielskim dodatkowo.