Liczba godzin: 16 godzin
Cena szkolenia: 2 450,00 zł
Warunki uczestnictwa:
• Ukończone 18 lat;
• wypełniony i podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy (do wypełnienia w
sekretariacie Pro Investment);
• KOMPLET dokumentów należy dostarczyć przed pierwszymi zajęciami;
• Obecność na min. 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu
końcowego.
Cel szkolenia:
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zwiększenie skuteczności i elastyczności komunikacyjnej ukierunkowanej na osiąganie porozumienia w zespole osiągając przy tym zamierzone cele, optymalne pod względem korzyści dla firmy. Ponadto szkolenie umożliwi wypracowanie umiejętności współpracy w zespole opartej na efektywnej komunikacji i zrozumieniu jakości oraz znaczenia pracy zespołowej.
Cele zdefiniowane efektami uczenia się
Wiedza:
Uczestnicy zdefiniują podstawowe zasady komunikacji interpersonalnej, prowadzenia efektywnych rozmów oraz różne typy zachowań.
Umiejętności:
Uczestnicy aktywnie słuchają, dobierają i dostosowują odpowiednio do sytuacji właściwe sposoby komunikacji, stosują zasady skutecznej i efektywnej pracy.
Kompetencje:
Uczestnicy trafnie identyfikują błędy popełnione w komunikacji oraz właściwie definiują i interpretują wysyłane komunikaty niewerbalne.
Grupa docelowa:
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób, które chcą podnieść swoje umiejętności interpersonalne.
Ramowy program kursu:
W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną liczne przykłady, symulacje i ćwiczenia.
1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się
– proces komunikacji i jego etapy znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
– techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się
2. zasady skutecznej komunikacji
– autoanaliza własnego stylu komunikowania się
– błędy w komunikacji
– bariery komunikacyjne
3. Efektywne prowadzenie rozmów
– rola nadawcy i odbiorcy
– czynniki wpływające na jakość kontaktów zawodowych pomiędzy pracownikami
– aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji
– czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi
– sztuka zadawania pytań
4. Asertywność
– co to jest asertywność
– typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
– budowanie komunikatów „ja”
5. Złote zasady dobrej komunikacji i współpracy w zespole.
Formy i metody pracy:
Szkolenie będzie realizowane w formie zdalnej za pomocą platformy Jitsi Meet, w czasie rzeczywistym i rejestrowane w celach kontroli. Wykorzystanie nagrania w innym celu niż kontrola/audyt wymaga zgody Trenera i Uczestników.
Zajęcia będą realizowane w oparciu o miarę godziny lekcyjnej wynoszącej 45 min.
W zależności od czasu i potrzeb będą wykorzystywane różne elementy: ćwiczenia, testy, ankiety, udostępnianie ekranu i inne.
Sposób walidacji:
Po zakończeniu prowadzący szkolenie wysyła wszystkim uczestnikom drogą elektroniczną ankietę walidacyjną. Uczestnicy po wypełnieniu ankiety odsyłają ją drogą elektroniczną na wskazany przez prowadzącego adres. Innym sposobem jest wypełnienie ankiety w sekretariacie Instytutu.
Prowadzący zajęcia:
Tomasz Wdowicz – Praktyk, specjalista, konsultant i trener posiadający wieloletnie doświadczenie zarówno zawodowe jak i dydaktyczne. Absolwent kierunków: Ekonometrii, Informatyki, Finansów, Bankowości. Od wielu lat prowadzi w Polsce i zagranicą szkolenia z różnych dziedzin, m.in. informatyki, bezpieczeństwa IT, programowania, marketingu, komunikacji społecznej, edukacji, nowoczesnych technologii w życiu człowieka. Autor podręczników do zajęć. Wykładowca akademicki. Informatyk. Posiadacz wielu certyfikatów zawodowych i uprawnień. Współorganizator, trener, konsultant wielu ogólnopolskich projektów informatycznych i edukacyjnych. Współpracujący zarówno z wielkimi korporacjami, konsorcjami szkoleniowymi, jednostkami samorządu terytorialnego oraz małymi firmami prywatnymi. Praktyk, na co dzień zajmujący się administrowaniem sieciami i systemami bezpieczeństwa, kompleksowym wsparciem IT oraz szkoleniami. Twórca i administrator portali WWW, platform zdalnego nauczania. Jako trener wprowadza do swoich szkoleń ciekawe rozwiązania, wynikające z własnej praktyki. W swojej karierze przeszkolił wielu przyszłych trenerów i administratorów. Prowadzi szkolenia z szerokiego spektrum tematycznego, m.in. z sieci, projektowania stron WWW, oprogramowania komputerowego, dydaktycznego. Zajmuje się także doradztwem wizerunkowym i rozwojem firm. Prywatnie: „człowiek wielu pasji”- motocyklista, tancerz, płetwonurek, podróżnik.
Materiały szkoleniowe:
Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej na podany adres e-mail uczestnicy szkolenia mogą otrzymać po zgłoszeniu chęci ich otrzymania usługodawcy.
Po kursie uczestnik otrzymuje:
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia,
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo.