Przejdź do treści

KOMUNIKACJA I SKUTECZNA WSPÓŁPRACA W ZESPOLE

    Liczba godzin: 16 godzin

    Cena szkolenia: 2 450,00 zł

    Warunki uczestnictwa:

    • Ukończone 18 lat;

    • wypełniony i podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy (do wypełnienia w

    sekretariacie Pro Investment);

    • KOMPLET dokumentów należy dostarczyć przed pierwszymi zajęciami;

    • Obecność na min. 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu

    końcowego.

    Cel szkolenia:

    Cel edukacyjny

    Celem szkolenia jest zwiększenie skuteczności i elastyczności komunikacyjnej ukierunkowanej na osiąganie porozumienia w zespole osiągając przy tym zamierzone cele, optymalne pod względem korzyści dla firmy. Ponadto szkolenie umożliwi wypracowanie umiejętności współpracy w zespole opartej na efektywnej komunikacji i zrozumieniu jakości oraz znaczenia pracy zespołowej.

    Cele zdefiniowane efektami uczenia się

    Wiedza:

    Uczestnicy zdefiniują podstawowe zasady komunikacji interpersonalnej, prowadzenia efektywnych rozmów oraz różne typy zachowań.

    Umiejętności:

    Uczestnicy aktywnie słuchają, dobierają i dostosowują odpowiednio do sytuacji właściwe sposoby komunikacji, stosują zasady skutecznej i efektywnej pracy.

    Kompetencje:

    Uczestnicy trafnie identyfikują błędy popełnione w komunikacji oraz właściwie definiują i interpretują wysyłane komunikaty niewerbalne.

    Grupa docelowa:

    Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób, które chcą podnieść swoje umiejętności interpersonalne.

    Ramowy program kursu:

    W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną liczne przykłady, symulacje i ćwiczenia.

    1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się

    – proces komunikacji i jego etapy znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej

    – techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się

    2. zasady skutecznej komunikacji

    – autoanaliza własnego stylu komunikowania się

    – błędy w komunikacji

    – bariery komunikacyjne

    3. Efektywne prowadzenie rozmów

    – rola nadawcy i odbiorcy

    – czynniki wpływające na jakość kontaktów zawodowych pomiędzy pracownikami

    – aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji

    – czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi

    – sztuka zadawania pytań

    4. Asertywność

    – co to jest asertywność

    – typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne

    – budowanie komunikatów „ja”

    5. Złote zasady dobrej komunikacji i współpracy w zespole.

    Formy i metody pracy:

    Szkolenie będzie realizowane w formie zdalnej za pomocą platformy Jitsi Meet, w czasie rzeczywistym i rejestrowane w celach kontroli. Wykorzystanie nagrania w innym celu niż kontrola/audyt wymaga  zgody Trenera i Uczestników.

    Zajęcia będą realizowane w oparciu o miarę godziny lekcyjnej wynoszącej 45 min.
    W zależności od czasu i potrzeb będą wykorzystywane różne  elementy: ćwiczenia, testy, ankiety, udostępnianie ekranu i inne.

    Sposób walidacji:

    Po zakończeniu prowadzący szkolenie wysyła wszystkim uczestnikom drogą elektroniczną ankietę walidacyjną. Uczestnicy po wypełnieniu ankiety odsyłają ją drogą elektroniczną na wskazany przez prowadzącego adres. Innym sposobem jest wypełnienie ankiety w sekretariacie Instytutu.

    Prowadzący zajęcia:

    Tomasz Wdowicz – Praktyk, specjalista, konsultant i trener posiadający wieloletnie doświadczenie zarówno zawodowe jak i dydaktyczne. Absolwent kierunków: Ekonometrii, Informatyki, Finansów, Bankowości. Od wielu lat prowadzi w Polsce i zagranicą szkolenia z różnych dziedzin, m.in. informatyki, bezpieczeństwa IT, programowania, marketingu, komunikacji społecznej, edukacji, nowoczesnych technologii w życiu człowieka. Autor podręczników do zajęć. Wykładowca akademicki. Informatyk. Posiadacz wielu certyfikatów zawodowych i uprawnień. Współorganizator, trener, konsultant wielu ogólnopolskich projektów informatycznych i edukacyjnych. Współpracujący zarówno z wielkimi korporacjami, konsorcjami szkoleniowymi, jednostkami samorządu terytorialnego oraz małymi firmami prywatnymi. Praktyk, na co dzień zajmujący się administrowaniem sieciami i systemami bezpieczeństwa, kompleksowym wsparciem IT oraz szkoleniami. Twórca i administrator portali WWW, platform zdalnego nauczania. Jako trener wprowadza do swoich szkoleń ciekawe rozwiązania, wynikające z własnej praktyki. W swojej karierze przeszkolił wielu przyszłych trenerów i administratorów. Prowadzi szkolenia z szerokiego spektrum tematycznego, m.in. z sieci, projektowania stron WWW, oprogramowania komputerowego, dydaktycznego. Zajmuje się także doradztwem wizerunkowym i rozwojem firm. Prywatnie: „człowiek wielu pasji”- motocyklista, tancerz, płetwonurek, podróżnik.

    Materiały szkoleniowe:

    Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej na podany adres e-mail uczestnicy szkolenia mogą otrzymać po zgłoszeniu chęci ich otrzymania usługodawcy.

    Po kursie uczestnik otrzymuje:

    • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia,
    • certyfikat w języku angielskim dodatkowo.