Liczba godzin: 18 godzin
Cena szkolenia: 1870zl
Warunki uczestnictwa:
• Ukończone 18 lat;
• kserokopia potwierdzenia dokonania przelewu;
• wypełniony i podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy (do wypełnienia w
• sekretariacie Proinvestment );
• KOMPLET dokumentów należy dostarczyć przed pierwszymi zajęciami;
• Obecność na min. 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu
• końcowego.
Cel szkolenia:
Dowiesz się – jakie są rodzaje potrzeb ludzkich. Jeśli poznasz je i zastosujesz w praktyce odpowiednio do potrzeb rozmówcy, uzyskasz rezultaty jakich się nie spodziewasz. W sposób mistrzowski pokażesz rozmówcy, że go rozumiesz.
Podstawowym celem warsztatu jest zatem dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu skutecznego komunikowania się w sytuacjach zawodowych, w których sprawna komunikacja jest narzędziem tworzenia i podtrzymywania relacji społecznych oraz współpracy między ludźmi. Sprawna komunikacja i współpraca wewnątrz firmy ma bezpośrednie przełożenie na relacje i współpracę z innymi podmiotami. Znaczną część warsztatu zajmować będą aktywności tworzące pozytywny klimat sprzyjający komunikacji nastawionej na współpracę, poprzez:
1.Wzrost świadomości roli pracowników oraz ich zależności między sobą.
2.Zdobycie umiejętności wglądu i analizy własnych zachowań w komunikacji interpersonalnej
3.Zapoznanie Uczestników z zasadami skutecznej komunikacji budującymi współpracę w zespole
4.Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dla zwiększenia efektywności w komunikacji interpersonalnej i zadaniowej.
5.Poznanie zasad i udoskonalenie umiejętności w zakresie efektywnego komunikowania się zorientowanego na budowanie „mostów komunikacyjnych” w każdej relacji i sytuacji zawodowej, a szczególnie konfliktowej
6.Radzenie sobie negatywnymi emocjami swoimi i innych
7.Uporządkowanie i ujednolicenie wiedzy i umiejętności z zakresu procesu kierowania zespołem
8.Pogłębienie umiejętności psychospołecznych związanych z procesem kierowania podwładnymi – aspekt komunikacyjny
9.Co to jest komunikat, jak odbieramy komunikat, zasada góry lodowej, wykres emocji i postaw, nazewnictwo
10.poznasz 4 postawy / typy komunikacyjne, które różnią się między sobą i preferują różne grupy korzyści
11.“Słowa klucze”- to właśnie one otwierają każde drzwi dobrego dialogu; są gwarantem dobrej relacji i konstruktywnej rozmowy.
12.Dowiesz się jakie masz naturalne predyspozycje myślowe, które możesz zastosować z bardzo dobrym skutkiem w życiu osobistym I zawodowym. Zrozumiesz, że możesz działać jako ekspert w dziedzinie która jest zgodna z Tobą.
13.Poznasz inne sposoby myślenia I odnajdziesz swoje miejsce w grupie/ zespole/ biznesie.
14.Zrozumiesz dlaczego działasz w taki a nie inny sposób i wykorzystasz tę wiedzę w praktyce.
Uczestnik zdobędzie wiedzę na temat:
Odkrywanie samego siebie i swojego typu komunikacyjnego,
nauczy się poznawać innych i ich potrzeb,
praktycznie zastosuje Matrycę Komunikacyjną,
będzie umiał robić dobre pierwsze wrażenie – co to jest i jak je wykorzystać, – jak zbadać potrzeby rozmówcy, działać w celu osiągnięcia zamierzonego efektu rozmowy,
dowie się jak utrzymać relację posprzedażową i relację w pracy z nowym
współpracownikiem.
Uczestnik nabędzie umiejętności:
•jak efektywnie rozmawiać
•jakie są potrzeby klient
•jak umiejętnie zadawać pytania/ pytania otwarte
•jak zdobywać następnych klientów
•jak wykorzystać swoje naturalne predyspozycje i predyspozycje innych
•Uczestnik po odbytym szkoleniu :
będzie pewniejszy siebie I rozwinie swoją firmę
będzie skutecznie sprzedawał i rekrutował
w łatwy i przyjemny sposób będzie współdziałał w grupie
wykorzysta swoje i innych naturalne predyspozycje.
Grupa docelowa:
Grupę docelową kursu stanowią: prezesi, menedżerowie, kierownicy, właściciele firm, sprzedawcy, nauczyciele, pracownicy którzy na co dzień pracują z ludźmi ( hotele, sprzedawcy w bezpośrednim kontakcie z klientem ( MLM, sprzedaż bezpośrednia ), kadry, pracownicy firm sprzedażowych, wszyscy zainteresowani rozwojem osobistym.
Ramowy program kursu:
MODUŁ 1: Badanie potrzeb
– Pytania otwarte
– 5 grup korzyści
– Ćwiczenia warsztatowe
MODUŁ 2: Style myślenia
– wprowadzenie do zrozumienia samego siebie
MODUŁ 3: Style działania
– wyjaśnienie pojęcia, omówienie szczegółowe, czym się charakteryzują.
– Ćwiczenia warsztatowe
MODUŁ 4: Proces w firmie
– co to jest, 4 wytyczne, jak zorganizować dobry proces w firmie
MODUŁ 5: Ja w grupie
– analiza moich mocnych I słabych stron
– Ćwiczenia warsztatowe
MODUŁ 6: Ja w świecie
– co zrobię jako ekspert w swojej dziedzinie.
– Warsztat.
MODUŁ 7: Wstęp do szkolenia
– Rodzaje potrzeb ludzkich
– 5 grup korzyści, które zaspokajają ludzkie potrzeby
– Ćwiczenia – poznajmy się z zastosowaniem kart .
MODUŁ 8: Odkrywanie samego siebie
– Co to jest komunikat, jak go odbieramy
– Zasada góry lodowej, wykres emocji i postaw, nazewnictwo
– Problem w rozumieniu komunikacji, na czym polega
– Ćwiczenie rysunek, dzięki któremu pokażesz jaki jesteś w środku, co jest niewidoczne dla innych
MODUŁ 9: Poznajemy innych
– Wykres emocji i postaw, które są wyznacznikiem do analizy Typów Komunikacyjnych
– Szczegółowy opis 4 podstawowych postaw
– Ćwiczenia, w celu określenia cech współuczestników
MODUŁ 10: Praktyczne zastosowanie Matrycy Komunikacyjnej
– Słownictwo ( słowa klucze) których używamy konstruując rozmowę z poszczególnymi typami rozmówców
– Układanie dialogu dopasowanego do rozmówcy o innym typie komunikatu
– Ćwiczenie – Ten czas poświęcimy na szczegółowe poznawanie swojego i innych typu komunikacyjnego oraz przeprowadzimy rozmowy zawierające konkretne już słownictwo
MODUŁ 5: Pierwsze wrażenie
– Nawiązanie relacji
– Rozpoznanie typu komunikacyjnego
MODUŁ 6: Przedstawienie siebie przedstawienie firmy, budowanie marki swojej /firmy
Efekty uczenia się:
Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie” pozwalającej uczestnikom szkolenia w praktyczny sposób poznać i zastosować przyswajane narzędzia i techniki z zakresu skutecznego komunikowania się. Każde ćwiczenie i gra są omawiane.
W ciągu całego szkolenia prowadzony jest trenerski monitoring uczestników i przekazywane informacje zwrotne modelujące pożądaną postawę i umiejętności w zakresie komunikacji w zespole.
Gry i ćwiczenia wpływają na kształtowanie pożądanych postaw i zachowań w komunikacji i współpracy zespołowej poprzez przełożenie obserwacji zachowań własnych i innych uczestników na realne sytuacje w miejscu pracy
Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną przekazują praktyczną wiedzę o zasadach efektywnej komunikacji w zespole
Dyskusje moderowane mają na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych z komunikacją w zespole
Testy autodiagnostyczne – wskazują mocne i słabe strony uczestników szkolenia w budowaniu i utrzymywaniu relacji interpersonalnych (wyniki tylko do wiadomości uczestników)
Prace grupowe umożliwią wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy Uczestnikami
Ćwiczenia team-building umożliwią budowanie pozytywnej atmosfery sprzyjającej współpracy w zespole.
Prowadzący zajęcia:
mgr Maria Płusa – Absolwentka psychologii Państwowego Uniwersytetu w Rostowie. Ukończyła podyplomowe studium diagnozy i orzecznictwa na specjalności: diagnoza i orzecznictwo upośledzenia umysłowego w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Dodatkowe umiejętności zdobyła na kursach – doskonalenia zawodowego w zakresie profilaktyki i psychokorekcji, doskonalącym z zakresu dysleksji rozwojowej, szkoleniu z zakresu interwencji kryzysowej wobec ofiar zdarzeń skrajnie urazowych, diagnoza, zapobieganie i pomoc osobom w sytuacji zagrożenia utraty życia lub śmierci osoby bliskiej, szkoleniu z zakresu interwencji kryzysowej w sytuacji zagrożenia suicydalnego, kursie doskonalącym z zakresu diagnozy problemowych zachowań dzieci i młodzieży, 3-letnim szkoleniu podyplomowym, prowadzonym przez pracowników Zakładu Terapii Rodzin Katedry Psychiatrii CM Uniwersytetu Jagiellońskiego o nazwie systemowa terapia rodzin. Posiada ogromne doświadczenie w pracy psychologa. Jest osobą ciepłą, szczerą a przede wszystkim otwartą na ludzkie sprawy i problemy. Chętnie słucha i doradza. Specjalizuje się poradnictwem dla dzieci, młodzieży a także osób dorosłych. Ponadto posiada duże doświadczenie w terapii par i małżeństw.
Zapewniamy:
• Komplet materiałów dydaktycznych.
• Certyfikat ukończenia szkolenia
Po kursie uczestnik otrzymuje:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN),
- certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł,
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł.