Przejdź do treści

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA I SPOSOBY SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI

    Liczba godzin: 18 godzin

    Cena szkolenia: 1870zl

    Warunki uczestnictwa:

    • Ukończone 18 lat;

    • kserokopia potwierdzenia dokonania przelewu;

    • wypełniony i podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy (do wypełnienia w

    • sekretariacie Proinvestment );

    • KOMPLET dokumentów należy dostarczyć przed pierwszymi zajęciami;

    • Obecność na min. 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu

    • końcowego.

    Cel szkolenia:

    Dowiesz się – jakie są rodzaje potrzeb ludzkich. Jeśli poznasz je i zastosujesz w praktyce odpowiednio do potrzeb rozmówcy, uzyskasz rezultaty jakich się nie spodziewasz. W sposób mistrzowski pokażesz rozmówcy, że go rozumiesz.

    Podstawowym celem warsztatu jest zatem dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu skutecznego komunikowania się w sytuacjach zawodowych, w których sprawna komunikacja jest narzędziem tworzenia i podtrzymywania relacji społecznych oraz współpracy między ludźmi. Sprawna komunikacja i współpraca wewnątrz firmy ma bezpośrednie przełożenie na relacje i współpracę z innymi podmiotami. Znaczną część warsztatu zajmować będą aktywności tworzące pozytywny klimat sprzyjający komunikacji nastawionej na współpracę, poprzez:

    1.Wzrost świadomości roli pracowników oraz ich zależności między sobą.

    2.Zdobycie umiejętności wglądu i analizy własnych zachowań w komunikacji interpersonalnej

    3.Zapoznanie Uczestników z zasadami skutecznej komunikacji budującymi współpracę w zespole

    4.Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dla zwiększenia efektywności w komunikacji interpersonalnej i zadaniowej.

    5.Poznanie zasad i udoskonalenie umiejętności w zakresie efektywnego komunikowania się zorientowanego na budowanie „mostów komunikacyjnych” w każdej relacji i sytuacji zawodowej, a szczególnie konfliktowej

    6.Radzenie sobie negatywnymi emocjami swoimi i innych

    7.Uporządkowanie i ujednolicenie wiedzy i umiejętności z zakresu procesu kierowania zespołem

    8.Pogłębienie umiejętności psychospołecznych związanych z procesem kierowania podwładnymi – aspekt komunikacyjny

    9.Co to jest komunikat, jak odbieramy komunikat, zasada góry lodowej, wykres emocji i postaw, nazewnictwo

    10.poznasz 4 postawy / typy komunikacyjne, które różnią się między sobą i preferują różne grupy korzyści

    11.“Słowa klucze”- to właśnie one otwierają każde drzwi dobrego dialogu; są gwarantem dobrej relacji i konstruktywnej rozmowy.

    12.Dowiesz się jakie masz naturalne predyspozycje myślowe, które możesz zastosować z bardzo dobrym skutkiem w życiu osobistym I zawodowym. Zrozumiesz, że możesz działać jako ekspert w dziedzinie która jest zgodna z Tobą.

    13.Poznasz inne sposoby myślenia I odnajdziesz swoje miejsce w grupie/ zespole/ biznesie.

    14.Zrozumiesz dlaczego działasz w taki a nie inny sposób i wykorzystasz tę wiedzę w praktyce.

    Uczestnik zdobędzie wiedzę na temat:

    Odkrywanie samego siebie i swojego typu komunikacyjnego,

    nauczy się poznawać innych i ich potrzeb,

    praktycznie zastosuje Matrycę Komunikacyjną,

    będzie umiał robić dobre pierwsze wrażenie – co to jest i jak je wykorzystać, – jak zbadać potrzeby rozmówcy, działać w celu osiągnięcia zamierzonego efektu rozmowy,

    dowie się jak utrzymać relację posprzedażową i relację w pracy z nowym

    współpracownikiem.

    Uczestnik nabędzie umiejętności:

    •jak efektywnie rozmawiać

    •jakie są potrzeby klient

    •jak umiejętnie zadawać pytania/ pytania otwarte

    •jak zdobywać następnych klientów

    •jak wykorzystać swoje naturalne predyspozycje i predyspozycje innych

    •Uczestnik po odbytym szkoleniu :

    będzie pewniejszy siebie I rozwinie swoją firmę

    będzie skutecznie sprzedawał i rekrutował

    w łatwy i przyjemny sposób będzie współdziałał w grupie

    wykorzysta swoje i innych naturalne predyspozycje.

    Grupa docelowa:

    Grupę docelową kursu stanowią: prezesi, menedżerowie, kierownicy, właściciele firm, sprzedawcy, nauczyciele, pracownicy którzy na co dzień pracują z ludźmi ( hotele, sprzedawcy w bezpośrednim kontakcie z klientem ( MLM, sprzedaż bezpośrednia ), kadry, pracownicy firm sprzedażowych, wszyscy zainteresowani rozwojem osobistym.

    Ramowy program kursu:

    MODUŁ 1: Badanie potrzeb

    – Pytania otwarte

    – 5 grup korzyści

    – Ćwiczenia warsztatowe

    MODUŁ 2: Style myślenia

    – wprowadzenie do zrozumienia samego siebie

    MODUŁ 3: Style działania

    – wyjaśnienie pojęcia, omówienie szczegółowe, czym się charakteryzują.

    – Ćwiczenia warsztatowe

    MODUŁ 4: Proces w firmie

    – co to jest, 4 wytyczne, jak zorganizować dobry proces w firmie

    MODUŁ 5: Ja w grupie

    – analiza moich mocnych I słabych stron

    – Ćwiczenia warsztatowe

    MODUŁ 6: Ja w świecie

    – co zrobię jako ekspert w swojej dziedzinie.

    – Warsztat.

    MODUŁ 7: Wstęp do szkolenia

    – Rodzaje potrzeb ludzkich

    – 5 grup korzyści, które zaspokajają ludzkie potrzeby

    – Ćwiczenia – poznajmy się z zastosowaniem kart .

    MODUŁ 8: Odkrywanie samego siebie

    – Co to jest komunikat, jak go odbieramy

    – Zasada góry lodowej, wykres emocji i postaw, nazewnictwo

    – Problem w rozumieniu komunikacji, na czym polega

    – Ćwiczenie rysunek, dzięki któremu pokażesz jaki jesteś w środku, co jest niewidoczne dla innych

    MODUŁ 9: Poznajemy innych

    – Wykres emocji i postaw, które są wyznacznikiem do analizy Typów Komunikacyjnych

    – Szczegółowy opis 4 podstawowych postaw

    – Ćwiczenia, w celu określenia cech współuczestników

    MODUŁ 10: Praktyczne zastosowanie Matrycy Komunikacyjnej

    – Słownictwo ( słowa klucze) których używamy konstruując rozmowę z poszczególnymi typami rozmówców

    – Układanie dialogu dopasowanego do rozmówcy o innym typie komunikatu

    – Ćwiczenie – Ten czas poświęcimy na szczegółowe poznawanie swojego i innych typu komunikacyjnego oraz przeprowadzimy rozmowy zawierające konkretne już słownictwo

    MODUŁ 5: Pierwsze wrażenie

    – Nawiązanie relacji

    – Rozpoznanie typu komunikacyjnego

    MODUŁ 6: Przedstawienie siebie przedstawienie firmy, budowanie marki swojej /firmy

    Efekty uczenia się:

    Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie” pozwalającej uczestnikom szkolenia w praktyczny sposób poznać i zastosować przyswajane narzędzia i techniki z zakresu skutecznego komunikowania się. Każde ćwiczenie i gra są omawiane.

    W ciągu całego szkolenia prowadzony jest trenerski monitoring uczestników i przekazywane informacje zwrotne modelujące pożądaną postawę i umiejętności w zakresie komunikacji w zespole.

    Gry i ćwiczenia wpływają na kształtowanie pożądanych postaw i zachowań w komunikacji i współpracy zespołowej poprzez przełożenie obserwacji zachowań własnych i innych uczestników na realne sytuacje w miejscu pracy

    Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną przekazują praktyczną wiedzę o zasadach efektywnej komunikacji w zespole

    Dyskusje moderowane mają na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych z komunikacją w zespole

    Testy autodiagnostyczne – wskazują mocne i słabe strony uczestników szkolenia w budowaniu i utrzymywaniu relacji interpersonalnych (wyniki tylko do wiadomości uczestników)

    Prace grupowe umożliwią wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy Uczestnikami

    Ćwiczenia team-building umożliwią budowanie pozytywnej atmosfery sprzyjającej współpracy w zespole.

    Prowadzący zajęcia:

    mgr Maria Płusa – Absolwentka psychologii Państwowego Uniwersytetu w Rostowie. Ukończyła podyplomowe studium diagnozy i orzecznictwa na specjalności: diagnoza i orzecznictwo upośledzenia umysłowego w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Dodatkowe umiejętności zdobyła na kursach – doskonalenia zawodowego w zakresie profilaktyki i psychokorekcji, doskonalącym z zakresu dysleksji rozwojowej, szkoleniu z zakresu interwencji kryzysowej wobec ofiar zdarzeń skrajnie urazowych, diagnoza, zapobieganie i pomoc osobom w sytuacji zagrożenia utraty życia lub śmierci osoby bliskiej, szkoleniu z zakresu interwencji kryzysowej w sytuacji zagrożenia suicydalnego, kursie doskonalącym z zakresu diagnozy problemowych zachowań dzieci i młodzieży, 3-letnim szkoleniu podyplomowym, prowadzonym przez pracowników Zakładu Terapii Rodzin Katedry Psychiatrii CM Uniwersytetu Jagiellońskiego o nazwie systemowa terapia rodzin. Posiada ogromne doświadczenie w pracy psychologa. Jest osobą ciepłą, szczerą a przede wszystkim otwartą na ludzkie sprawy i problemy. Chętnie słucha i doradza. Specjalizuje się poradnictwem dla dzieci, młodzieży a także osób dorosłych. Ponadto posiada duże doświadczenie w terapii par i małżeństw.

    Zapewniamy:

    • Komplet materiałów dydaktycznych.

    • Certyfikat ukończenia szkolenia

    Po kursie uczestnik otrzymuje:

    • zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN),
    • certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł,
    • certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł.