Przejdź do treści

MENTORING I COACHING MEDIALNY KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ

    Liczba godzin: 16 godzin

    Cena szkolenia: 500zł

    Warunki uczestnictwa:

    • Ukończone 18 lat;

    • kserokopia potwierdzenia dokonania przelewu;

    • wypełniony i podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy (do wypełnienia w

    • sekretariacie Proinvestment );

    • KOMPLET dokumentów należy dostarczyć przed pierwszymi zajęciami;

    • Obecność na min. 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu

    • końcowego.

    Cel szkolenia:

    Celem szkolenia jest nabycie następujących kompetencji i umiejętności przez uczestników:

    • poznanie procesu i mechanizmów budowania zaufania i autorytetu w procesie mentoringowym,
    • poznanie procesu diagnozy i planowania potrzeb rozwojowych,
    • rozwinięcie umiejętności zarządzania procesem edukacyjnym w taki sposób, żeby skutecznie wpływać na proces uczenia się jednostki,
    • pogłębienie samoświadomości własnej roli jako mentora,
    • rozwinięcie umiejętności profesjonalnego przygotowania, prowadzenia i ewaluacji procesu mentoringu,
    • rozwinięcie umiejętności stosowania metodologii i technik edukacyjnych w procesie mentoringu,
    • poznanie psychologicznych mechanizmów uczenia się i specyfiki uczenia się dorosłych,
    • wzmocnienie świadomości typologii postaw osób uczących się i poznanie sposobów dostosowania procesu uczenia do indywidualnych predyspozycji uczącego się.

    Grupa docelowa:

    Osoby pracujące w kadrach zarządzających.

    Ramowy program kursu:

    Dzień 1 – godziny: 10:00 – 18:00

    Dzień 2 – godziny: 09:00 – 17:00

    1. Skuteczne oddziaływanie na opinię publiczną poprzez media (perswazja a manipulacja):

    Techniki perswazji medialnej.

    Jaka manipulacja jest skuteczna?

    ĆWICZENIE 1 – Rozpoznawanie komunikatów perswazyjnych oraz manipulacyjnych w wywiadach telewizyjnych (praca na bazie fragmentów telewizyjnych programów publicystycznych). Celem ćwiczenia jest wprowadzenie uczestników w temat szkolenia i pokazanie im wariantów obrony przed technikami manipulacyjnymi.

    2. Prawda, ale niecała.

    Wykorzystywanie powierzchowności przekazu do tworzenia wrażenia medialnego.

    ĆWICZENIE 2 – Tworzenie tekstów prasowych. Ćwiczenie polega na wykorzystywaniu niejednoznaczności przekazu i gry słów w komunikatach medialnych. Uczestnicy poznają sposoby i techniki rozmywania wypowiedzi i kierowania niewygodnych tematów na bezpieczne dla nich tory.

    3. Tajemnica sukcesu w kontaktach z mediami. Warsztat, cz. I:

    Media – ich siła i słabości.

    Reguły współpracy z dziennikarzami.

    Otwartość, rzetelność, wiarygodność – elementy budowania relacji.

    ĆWICZENIE 3 – Rozmowa z dziennikarzem. Mity i stereotypy w kontaktach z mediami. Celem warsztatu jest oswojenie uczestników z wystąpieniami publicznymi i medialnymi. Każdy z nich wciela się w role (dziennikarza, rozmówcy). W trakcie tego ćwiczenia coach dokonuje diagnozy mocnych i słabych stron uczestnika szkolenia. Podaje też konstruktywne propozycje zmian i sposoby na modyfikację niepożądanych postaw.

    4. Tajemnica sukcesu w kontaktach z mediami. Warsztat, cz. II:

    Projektowanie długotrwałych kontaktów z redakcją.

    Spotkania nieformalne, plotki i informacje, lobbing.

    ĆWICZENIE 4 – Oswajanie dziennikarzy. Budowanie długofalowych relacji na linii menedżer – dziennikarz z wykorzystaniem technik wpływu. W trakcie ćwiczenia uczestnicy uczą się rozpoznawania intencji dziennikarzy oraz sposobów redukowania ich agresywnych postaw. Zadaniem uczestników treningu jest też projektowanie strategii kontaktów z wybranymi redakcjami.

    5 .Wywiady prasowe, radiowe i TV, cz. I:

    Specyfika studia radiowego i telewizyjnego – zasady zachowania.

    Opanowanie tremy – wizualizacja, oswajanie wyglądu i głosu.

    ĆWICZENIE 5 – Wywiad w mediach elektronicznych – warsztat z użyciem kamery i mikrofonu. Uczestnicy treningu biorą czynny udział w zainscenizowanym przez coacha programie publicystycznym.

    6. Efekt pierwszego wrażenia – elementy mowy ciała.

    7. Rozmowa z dziennikarzem przed nagraniem.

    8. Wywiady prasowe, radiowe i TV, cz. II:

    Triki telewizyjne, czyli co zrobić, by kamera nas kochała.

    Trudne pytania – jak sobie radzić – opanowanie i riposta.

    ĆWICZENIE 6 – trening z kamerą („setki”, rozmowa „live”, wywiad nagrywany), cz. I:

    Kilku na jednego – rozbijanie koalicji.

    Słabe strony pytających.

    ĆWICZENIE 7 – trening z kamerą („setki”, rozmowa „live”, wywiad nagrywany), cz. II:

    Analiza nagranego materiału.

    Dyskusja grupowa – co było dobrze, a co można zmienić (różne punkty widzenia).

    9. Prawo prasowe – możliwości i ograniczenia:

    Świat mediów – pułapki i zagrożenia.

    Autoryzacja.

    Sprostowania.

    10. Pisanie tekstów prasowych i sponsorowanych:

    Reguły dobrego pisania.

    Zasady konstruowania ciekawych tekstów.

    ĆWICZENIE 8 – Pisanie tekstów prasowych. Styl szkolny, urzędowy i prasowy. Celem ćwiczenia jest nauczenie Uczestników konstruowania tekstów dziennikarskich, zrozumienie i przyswojenie „filozofii” i zasad tworzenia materiałów prasowych.

    11. Błędy i wypaczenia w tekstach prasowych.

    12. Ekonomika języka – prostota, nie – prostactwo.

    ĆWICZENIE 9 – TEST lub QUIZ.

    13. Wizyta w studiu radiowym i telewizyjnym – zajęcia praktyczne:

    Próba mikrofonu (ustawienie głosu).

    Próba kamery (światło, postawa ciała, kontrola gestów i ich „telewizyjna adaptacja”).

    ĆWICZENIE 10 – „Poligon” – 5-minutowy wywiad z uczestnikiem prowadzony przez coacha (rejestracja na płycie DVD, która dołączana jest do materiałów poszkoleniowych; trafiają one do uczestnika wraz z komentarzem i wskazówkami trenera).

    SZKOLENIE ZAMKNIĘTE:

    – Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.

    – Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.

    – W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod – elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.

    – Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od trenera/eksperta czy follow up.

    – W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.

    – Szkolenie może być prowadzone przez dwóch trenerów/ekspertów.

    – W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób – dysponujemy szeroką grupą trenerów/ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.

    Efekty uczenia się:

    Uczestnik podczas szkolenia nabywa umiejętności niezbędnych do pracy w kadrach zarządzających.

    Prowadzący zajęcia:

    Mgr Iwona Długosz – Coach. Ceryfikowany DiSC trener personalny. Doradca zawodowy.

    Ukończyła studia z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Ukończyła szkolenie ”Twoja firma”. Wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych Andrago Centrum w Kielcach. Tłumacz języka włoskiego. Pracuje jako doradca finansowy. Prowadzi szereg szkoleń z zakresu ZZL, DiSC, Motywowanie pracowników, Zarządzanie sobą w czasie i organizacja czasu pracy, mała przedsiębiorczość, itp.

    Zapewniamy:

    • Komplet materiałów dydaktycznych.

    • Certyfikat ukończenia szkolenia

    Po kursie uczestnik otrzymuje:

    • zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN),
    • certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł,
    • certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł.