Liczba godzin: 120 godzin
Cena szkolenia: 1800zł
Warunki uczestnictwa:
• Ukończone 18 lat;
• kserokopia potwierdzenia dokonania przelewu;
• wypełniony i podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy (do wypełnienia w
• sekretariacie Proinvestment );
• KOMPLET dokumentów należy dostarczyć przed pierwszymi zajęciami;
• Obecność na min. 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu
• końcowego.
Cel szkolenia:
Celem kursy jest przygotowanie uczestnika do pracy w księgowości z obsługą programu OPTIMA.
Grupa docelowa:
Kurs skierowany jest do pracowników działu księgowości.
Ramowy program kursu:
Działalność gospodarcza i formy jej prowadzenia.
Nowe przepisy o działalności gospodarczej – podstawowe definicje i zagadnienia. Formy prowadzenia działalności gospodarczej.
Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej.
Jak prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów.
Podatkowa księga przychodów i rozchodów. Obowiązek prowadzenia księgi przychodów i rozchodów oraz zasady jej prowadzenia.
Dowody księgowe księgowane w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Omówienie poszczególnych kolumn podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz omówienie zasad dokonywania wpisów.
Omówienie kolumn kosztów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów – zasady księgowania przychodów.
Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów – zasady księgowania kosztów.
Księgowanie wynagrodzeń w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Jak zaksięgować listę płac, rachunki do umów zlecenia i o dzieło oraz składki ZUS od wynagrodzeń.
Księgowanie pozostałych wydatków – kolumna 13 podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
Środki trwałe i ich amortyzacja – omówienie rodzajów amortyzacji i zasad księgowania odpisów amortyzacyjnych.
Amortyzacja środków trwałych – podstawowe informacje. Rodzaje amortyzacji, zasady naliczania odpisów amortyzacyjnych i księgowania ich w KPiR.
Środki trwałe a wyposażenie w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Działalność badawczo-rozwojowa przedsiębiorcy a zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Koszty działalności badawczo-rozwojowej w księdze przychodów i rozchodów.
Korygowanie błędnych wpisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Zamknięcie księgi przychodów i rozchodów.
Jak korygować błędne wpisy w księdze przychodów i rozchodów.
Zamknięcie podatkowej księgi przychodów i rozchodów – podsumowanie księgi i spis z natury.
Jak liczyć zaliczki na podatek dochodowy – omówienie zasad i przykłady.
Jak się liczy zaliczki na podatek dochodowy w oparciu o wpisy w KPiR.
Uproszczone zaliczki na podatek dochodowy przy opodatkowaniu na zasadach ogólnych i podatkiem liniowym.
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych – zasady opodatkowania.
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych – podstawowe informacje.
Jak się liczy podatek w przypadku ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – omówienie zasad i przykłady wyliczenia.
Karta podatkowa jako forma opodatkowania działalności gospodarczej.
Zmiana formy opodatkowania i prowadzenia księgowości – kiedy jest dopuszczalna i na jakich zasadach.
Podatek VAT – podstawowe informacje i zagadnienia.
Podatek od towarów i usług (VAT) – najważniejsze informacje.
Stawki podatku VAT i zasady jego naliczania. Rejestracja podatnika VAT.
Ewidencje VAT i zasady ich prowadzenia.
Split payment – mechanizm podzielonej płatności – omówienie i zasady stosowania.
Jednolity Plik Kontrolny – podstawowe informacje i zagadnienia.
Wprowadzenie do systemu Comarch ERP Optima.
Omówienie trybu zakładania firmy.
Tworzenie i modyfikowanie planu kont.
Tworzenie kartotek kontrahentów i pracowników.
Definiowanie rejestrów zakupu i sprzedaży.
Wprowadzanie bilansu otwarcia.
Praca w systemie na bazie dokumentów źródłowych.
Ewidencja dokumentów prostych (m.in. PK, WZ, RW, PW).
Ewidencja raportów kasowych i bankowych.
Ewidencja faktur zakupu i sprzedaży.
Ewidencja dokumentów w walucie obcej.
Tworzenie raportów księgowych.
Rozliczanie rozrachunków.
Sporządzanie raportów miesięcznych – wydruk z księgi głównej, zestawienie obrotów i sald.
Sporządzanie rejestrów VAT.
Zakończenie
Zakończenie i informacja o dokumentach ukończenia szkolenia.
Efekty uczenia się:
Po zakończonym szkoleniu uczestnicy:
– znają aktualne przepisy dot. prowadzenia działalności gospodarczej;
– znają zasady prowadzenia księgi przychodów i rozchodów;
– wiedzą jak naliczać podatek z formie ryczałtu;
– potrafią naliczać odpisy amortyzacji środków trwałych;
– znają koszty działalności środków trwałych;
– znają najważniejsze informacje na temat podatku od towarów i usług.
Po ukończonym szkoleniu uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie:
– zasad księgowania przychodów;
– zasad księgowania kosztów;
– księgowania wynagrodzeń i pozostałych wydatków;
– korygowania błędnych wpisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów;
– zasad liczenia zaliczki na podatek dochodowy.
Po ukończonym szkoleniu uczestnicy nabędą kompetencje w zakresie:
– obsługi programu OPTIMA;
– tworzenia raportów księgowych.
Prowadzący zajęcia:
Mgr Anna Sroka – magister ekonomii o specjalności rachunkowość i przepisy podatkowe. Posiada wieloletnie doświadczenie jako pracownik od spraw kadr i płac w różnych firmach. Od 2007 roku prowadzi własną działalność gospodarczą świadcząc usługi finansowo-księgowe oraz kadrowe dla małych i średnich firm. Od kilku lat prowadzi z powodzeniem szkolenia w zakresie księgowości, kadr i płac, administracji biurowej.
Zapewniamy:
• Komplet materiałów dydaktycznych.
• Certyfikat ukończenia szkolenia
Po kursie uczestnik otrzymuje:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN),
- certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł,
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł.