Przejdź do treści

PRACOWNIK DZIAŁU KSIĘGOWOŚCI Z OBSŁUGĄ PROGRAMU OPTIMA

    Liczba godzin: 120 godzin

    Cena szkolenia: 1800zł

    Warunki uczestnictwa:

    • Ukończone 18 lat;

    • kserokopia potwierdzenia dokonania przelewu;

    • wypełniony i podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy (do wypełnienia w

    • sekretariacie Proinvestment );

    • KOMPLET dokumentów należy dostarczyć przed pierwszymi zajęciami;

    • Obecność na min. 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu

    • końcowego.

    Cel szkolenia:

    Celem kursy jest przygotowanie uczestnika do pracy w księgowości z obsługą programu OPTIMA.

    Grupa docelowa:

    Kurs skierowany jest do pracowników działu księgowości.

    Ramowy program kursu:

    Działalność gospodarcza i formy jej prowadzenia.

    Nowe przepisy o działalności gospodarczej – podstawowe definicje i zagadnienia. Formy prowadzenia działalności gospodarczej.

    Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej.

    Jak prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów.

    Podatkowa księga przychodów i rozchodów. Obowiązek prowadzenia księgi przychodów i rozchodów oraz zasady jej prowadzenia.

    Dowody księgowe księgowane w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.

    Omówienie poszczególnych kolumn podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz omówienie zasad dokonywania wpisów.

    Omówienie kolumn kosztów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.

    Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów – zasady księgowania przychodów.

    Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów – zasady księgowania kosztów.

    Księgowanie wynagrodzeń w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Jak zaksięgować listę płac, rachunki do umów zlecenia i o dzieło oraz składki ZUS od wynagrodzeń.

    Księgowanie pozostałych wydatków – kolumna 13 podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

    Środki trwałe i ich amortyzacja – omówienie rodzajów amortyzacji i zasad księgowania odpisów amortyzacyjnych.

    Amortyzacja środków trwałych – podstawowe informacje. Rodzaje amortyzacji, zasady naliczania odpisów amortyzacyjnych i księgowania ich w KPiR.

    Środki trwałe a wyposażenie w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.

    Działalność badawczo-rozwojowa przedsiębiorcy a zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.

    Koszty działalności badawczo-rozwojowej w księdze przychodów i rozchodów.

    Korygowanie błędnych wpisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Zamknięcie księgi przychodów i rozchodów.

    Jak korygować błędne wpisy w księdze przychodów i rozchodów.

    Zamknięcie podatkowej księgi przychodów i rozchodów – podsumowanie księgi i spis z natury.

    Jak liczyć zaliczki na podatek dochodowy – omówienie zasad i przykłady.

    Jak się liczy zaliczki na podatek dochodowy w oparciu o wpisy w KPiR.

    Uproszczone zaliczki na podatek dochodowy przy opodatkowaniu na zasadach ogólnych i podatkiem liniowym.

    Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych – zasady opodatkowania.

    Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych – podstawowe informacje.

    Jak się liczy podatek w przypadku ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – omówienie zasad i przykłady wyliczenia.

    Karta podatkowa jako forma opodatkowania działalności gospodarczej.

    Zmiana formy opodatkowania i prowadzenia księgowości – kiedy jest dopuszczalna i na jakich zasadach.

    Podatek VAT – podstawowe informacje i zagadnienia.

    Podatek od towarów i usług (VAT) – najważniejsze informacje.

    Stawki podatku VAT i zasady jego naliczania. Rejestracja podatnika VAT.

    Ewidencje VAT i zasady ich prowadzenia.

    Split payment – mechanizm podzielonej płatności – omówienie i zasady stosowania.

    Jednolity Plik Kontrolny – podstawowe informacje i zagadnienia.

    Wprowadzenie do systemu Comarch ERP Optima.

    Omówienie trybu zakładania firmy.

    Tworzenie i modyfikowanie planu kont.

    Tworzenie kartotek kontrahentów i pracowników.

    Definiowanie rejestrów zakupu i sprzedaży.

    Wprowadzanie bilansu otwarcia.

    Praca w systemie na bazie dokumentów źródłowych.

    Ewidencja dokumentów prostych (m.in. PK, WZ, RW, PW).

    Ewidencja raportów kasowych i bankowych.

    Ewidencja faktur zakupu i sprzedaży.

    Ewidencja dokumentów w walucie obcej.

    Tworzenie raportów księgowych.

    Rozliczanie rozrachunków.

    Sporządzanie raportów miesięcznych – wydruk z księgi głównej, zestawienie obrotów i sald.

    Sporządzanie rejestrów VAT.

    Zakończenie

    Zakończenie i informacja o dokumentach ukończenia szkolenia.

    Efekty uczenia się:

    Po zakończonym szkoleniu uczestnicy:

    – znają aktualne przepisy dot. prowadzenia działalności gospodarczej;

    – znają zasady prowadzenia księgi przychodów i rozchodów;

    – wiedzą jak naliczać podatek z formie ryczałtu;

    – potrafią naliczać odpisy amortyzacji środków trwałych;

    – znają koszty działalności środków trwałych;

    – znają najważniejsze informacje na temat podatku od towarów i usług.

    Po ukończonym szkoleniu uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie:

    – zasad księgowania przychodów;

    – zasad księgowania kosztów;

    – księgowania wynagrodzeń i pozostałych wydatków;

    – korygowania błędnych wpisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów;

    – zasad liczenia zaliczki na podatek dochodowy.

    Po ukończonym szkoleniu uczestnicy nabędą kompetencje w zakresie:

    – obsługi programu OPTIMA;

    – tworzenia raportów księgowych.

    Prowadzący zajęcia:

    Mgr Anna Sroka – magister ekonomii o specjalności rachunkowość i przepisy podatkowe. Posiada wieloletnie doświadczenie jako pracownik od spraw kadr i płac w różnych firmach. Od 2007 roku prowadzi własną działalność gospodarczą świadcząc usługi finansowo-księgowe oraz kadrowe dla małych i średnich firm. Od kilku lat prowadzi z powodzeniem szkolenia w zakresie księgowości, kadr i płac, administracji biurowej.

    Zapewniamy:

    • Komplet materiałów dydaktycznych.

    • Certyfikat ukończenia szkolenia

    Po kursie uczestnik otrzymuje:

    • zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN),
    • certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł,
    • certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł.