Przejdź do treści

ROZMOWY OCENIAJĄCE

    Liczba godzin: 16 godzin

    Cena szkolenia: 500zł

    Warunki uczestnictwa:

    • Ukończone 18 lat;

    • kserokopia potwierdzenia dokonania przelewu;

    • wypełniony i podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy (do wypełnienia w

    • sekretariacie Proinvestment );

    • KOMPLET dokumentów należy dostarczyć przed pierwszymi zajęciami;

    • Obecność na min. 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu

    • końcowego.

    Cel szkolenia:

    Główne cele systemów okresowych ocen pracowniczych (SOOP) to właściwe i precyzyjne rozwijanie umiejętności i kwalifikacji pracowników oraz zwiększenie ich motywacji poprzez precyzyjne określenie efektywności pracy poszczególnych osób w kontekście całej firmy. Efekty takie można uzyskać dzięki właściwie przygotowanemu i przeprowadzonemu systemowi ocen okresowych oraz dzięki właściwie przeprowadzonym rozmowom przekazującym oceny, czyli rozmowom oceniającym.

    Grupa docelowa:

    Szkolenie skierowane jest do dyrektorów, managerów, kadry kierowniczej, działu HR, osób zarządzających, właścicieli firm.

    Ramowy program kursu:

    Wprowadzenie – systemy ocen pracowniczych:

    a) czemu służy ocenianie,

    b) rodzaje systemów oceniania,

    c) niebezpieczeństwa wynikające z oceniania pracowników,

    d) korzyści i cele oceniania – dla organizacji, dla ocenianych i dla przełożonych.

    Etapy realizacji systemu oceniania pracowników i miejsce rozmów oceniających:

    a) przygotowanie systemu oceniania,

    b) kryteria oceny dla poszczególnych stanowisk,

    c) narzędzia oceny – karty oceny, arkusze rozmowy oceniającej,

    d) pokonanie oporu pracowników, polityka informacyjna.

    Umiejętności oceniania :

    a) metody obserwacji jako przygotowanie się do oceny,

    b) tzw. „wydarzenia krytyczne”,

    c) dokonanie oceny na gotowej karcie,

    d) przeprowadzenie rozmów oceniających z podwładnymi,

    e) gromadzenie i opracowanie wyników – wykorzystywanie efektów oceny do realizacji zakładanych celów.

    Przygotowanie się do efektywnej rozmowy:

    a) plan rozmowy oceniającej w oparciu o założone cele spotkania,

    b) wykorzystywane dokumenty (karta oceny, arkusz rozmowy),

    c) oceny bieżące i wydarzenia krytyczne.

    Sposoby prowadzenia spotkania – rodzaje rozmowy oceniającej:

    a) ze względu na typ relacji przełożony – podwładny,

    b) zależne od sposobu zarządzania zespołem.

    Scenariusze rozmowy oceniającej:

    a) kolejność podejmowanych kryteriów oceny,

    b) formy przekazywania informacji zwrotnych.

    Otwarcie spotkania oceniającego (jak rozpocząć?):

    a) atmosfera i klimat rozmowy,

    b) plan spotkania,

    c) zdefiniowanie celu spotkania,

    d) określenie ról rozmówców i formy rozmowy.

    Dokumenty wykorzystywane podczas rozmowy oceniającej:

    a) karta oceny pracownika,

    b) skala ocen,

    c) arkusz rozmowy oceniającej,

    d) arkusz wniosków końcowych oceny.

    Zakończenie spotkania (jak zamknąć rozmowę oceniającą?):

    a) zmotywowanie pracownika,

    b) plan rozwoju podwładnego i sposoby realizacji,

    c) efekt „świeżości”.

    Zasady komunikacji podczas rozmowy oceniającej (jak zwiększyć jej efektywność?):

    a) jak przekazywać informacje pozytywne – pochwały,

    b) sposoby konstruktywnej krytyki,

    c) kolejność omawianych tematów w celu zmotywowania pracowników,

    d) wykorzystanie zasad komunikacji niewerbalnej.

    Najczęściej spotykane problemy podczas rozmowy:

    a) „negocjowanie” ocen,

    b) postawy podwładnych,

    c) w obiektywizmie przekazywanych informacji,

    d) jak sobie radzić z powstałymi emocjami,

    e) jak odpowiadać na trudne pytania ocenianego pracownika.

    Błędy w ocenianiu wynikające z funkcjonowania człowieka i sposoby ich eliminowania:

    a) błąd kaskady ocen,

    b) efekt aureoli,

    c) błąd wąskiego oka,

    d) błąd krótkiej pamięci,

    e) syndrom „bo ty…”,

    f) efekt pierwszeństwa i świeżości,

    g) efekt kontrastu,

    h) błędy z powodu uprzedzeń,

    i) inne czynniki wpływające na błędne ocenianie – wynikające ze środowiska.

    Efekty uczenia się:

    Szkolenie uczy, jak skutecznie motywować i dbać o rozwój pracowników dzięki SOOP.

    Prowadzący zajęcia:

    Mgr Iwona Długosz – Coach. Ceryfikowany DiSC trener personalny. Doradca zawodowy.

    Ukończyła studia z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Ukończyła szkolenie ”Twoja firma”. Wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych Andrago Centrum w Kielcach. Tłumacz języka włoskiego. Pracuje jako doradca finansowy. Prowadzi szereg szkoleń z zakresu ZZL, DiSC, Motywowanie pracowników, Zarządzanie sobą w czasie i organizacja czasu pracy, mała przedsiębiorczość, itp.

    Zapewniamy:

    • Komplet materiałów dydaktycznych.

    • Certyfikat ukończenia szkolenia

    Po kursie uczestnik otrzymuje:

    • zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN),
    • certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł,
    • certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł.