Przejdź do treści

WARSZTATY ZE SKUTECZNYCH NEGOCJACJI

    Liczba godzin: 16 godzin

    Cena szkolenia: 1600zł

    Warunki uczestnictwa:

    • Ukończone 18 lat;

    • kserokopia potwierdzenia dokonania przelewu;

    • wypełniony i podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy (do wypełnienia w

    • sekretariacie Proinvestment );

    • KOMPLET dokumentów należy dostarczyć przed pierwszymi zajęciami;

    • Obecność na min. 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu

    • końcowego.

    Cel szkolenia:

    • Dostarczenie wiedzy i narzędzi niezbędnych do skutecznego prowadzenia negocjacji z klientem.
    • Poznanie praktycznego zastosowania modeli negocjacyjnych.
    • Rozwinięcie indywidualnych umiejętności w zakresie analizy sytuacji negocjacyjnej i podejmowania skutecznych decyzji.
    • Usprawnienie i rozwinięcie warsztatu umiejętności negocjacyjnych.
    • Rozszerzenie pakietu dostępnych metod podejmowania decyzji w trudnych sytuacjach negocjacyjnych.
    • Zwiększenie skuteczności indywidualnej w zakresie prezentowania swojego stanowiska i wywierania wpływu.
    • Zwiększenie skuteczności reagowania w sytuacjach negocjacyjnych.
    • Dostarczenie impulsu rozwojowego poprzez pogłębiony feedback trenerski.

    Grupa docelowa:

    szkolenie skierowane jest do:

    pracowników i zespołów prowadzących rozmowy, negocjacje, pracowników działów obsługi klienta, działów sprzedaży, przełożonych, zarządzających zespołem, pracowników różnych działów współpracujących ze sobą, osób nastawionych na rozwój własnych kompetencji i umiejętności

    Ramowy program kursu:

    1. Wprowadzenie do psychologii negocjacji:

    • myślenie/postawa – początek udanych negocjacji,

    • cykl Deminga – historia to moje doświadczenie,

    • charakterystyka negocjacji – klient zewnętrzny, klient wewnętrzny,

    • psychologia negocjacji – „Co mówi biznes?”, „Czego oczekuje druga strona?”,

    • proces negocjacji – negocjacje to siła argumentów, nie argument siły,

    • rodzaje negocjacji – które są najskuteczniejsze,

    • negocjacje handlowe – charakterystyka.

    Ćwiczenie. Proces myślenia i postawy w negocjacjach. Budowa schematu psychologicznego stron mających przystąpić do negocjacji.

    Ćwiczenie. Podniesienie kompetencji z zakresu psychologii negocjacji, jak dobrze korelować postawy w negocjacjach z narzędziami, które mają zostać użyte.

    2. Typologia negocjatorów – charakter vs narzędzia negocjacji:

    • typologia negocjatorów – zachowania, style komunikacji,

    • cechy dobrego negocjatora – autodiagnoza,

    • czego oczekuje druga strona – przygotowanie, badanie potrzeb, dialog,

    • mój styl negocjacji – jak dopasować skuteczne narzędzia,

    • co widzi we mnie druga strona – pozytywy vs negatywy,

    • bądź elastyczny – trudna sztuka dopasowania,

    • manipulacja, perswazja, wywieranie wpływu – jak rozpoznać, jak wykorzystać.

    Ćwiczenie. W oparciu o typologie negocjatorów, uczestnicy zaprojektują narzędzia do negocjacji win-win.

    Ćwiczenie. Podczas pracy uczestnicy nabędą sprawność elastyczności w doborze zachowań oraz stylu komunikacji w przypadku trudnych negocjatorów.

    3. Komunikacja – transparentność komunikacji w negocjacjach:

    • czego biznes oczekuje od komunikacji,

    • klient zew vs klient wew charakterystyka współpracy,

    • jak rozmawiać z klientem zew,

    • FUKO – skuteczna informacja zwrotna,

    • mocne i słabe strony twojej komunikacji w negocjacjach,

    • jak twoja postawa wpływa na komunikacje w negocjacjach,

    • komunikacja – autodiagnoza zachowań,

    • stres w komunikacji – jak skutecznie zwalczać przeszkody.

    Ćwiczenie. Uczestnicy opiszą mocne oraz słabe strony komunikacji kam vs klient zew, a następnie zaprojektują „skrzynkę narzędziową” niezbędną do naprawy słabych stron komunikacji.

    Ćwiczenie rozwinie umiejętności transparentnej komunikacji podczas najtrudniejszych negocjacji.

    4. Skuteczne negocjacje – struktura, wybór strategii, techniki negocjacji:

    • rodzaje negocjacji – konfrontacja, współpraca, wycofanie,

    • co negocjuje – zakup, kontrakt czy wykonanie kontraktu,

    • techniki negocjacji – wybierz najlepszą dla obu stron,

    • przygotowanie do negocjacji, skuteczne narzędzia – OHZ, (2 I), BATNA,

    • projektowanie negocjacji model – CHOINKA,

    • etapy negocjacji – wszystko jest ważne,

    • co i kto pomoże mi w negocjacjach – jak wykorzystać informacje,

    • wywieranie wpływu w negocjacjach – szansa czy zagrożenie,

    • manipulacja – jak się przed nią bronić,

    • najczęstsze style negocjacyjne trudnych klientów – jak je wykorzystać.

    Ćwiczenie. Gra negocjacyjna oparta na realnych wnioskach dwóch negocjujących stron.

    Ćwiczenie rozwinie zdolność przygotowania planu negocjacji, wybrania najlepszej strategii oraz pokaże jak ważne jest współdziałanie i zdolność elastyczności w negocjacjach.

    5. Trening negocjacyjny – jak skutecznie prowadzić negocjacje:

    • etapy negocjacji – przygotowanie, otwarcie, badanie potrzeb, argumenty, zakończenie,

    • projektowanie procesu – CHOINKA (bądź zawsze o krok dalej),

    • model 4 I ( Inspiruj, Imponuj, Informuj, Inkasuj),

    • techniki negocjacji – ofensywa, defensywa, zwarcie,

    • motywacja w negocjacjach – trudna sztuka budowania relacji,

    • inteligencja emocjonalna – jak ją wykorzystać w procesie,

    • emocje w negocjacjach – wygraj zanim zaczniesz, skuteczna kontrola emocji,

    • jak nie dać sobą manipulować – techniki wywierania wpływu (OBRONA),

    • argumenty – przygotowanie, obrona, implementacja,

    • technika „ Cyfry mówią” – matematyka w negocjacjach.

    Ćwiczenie. Mój pierwszy projekt negocjacji. CHOINKA – projektowanie negocjacji w oparciu o doświadczenia uczestników.

    Ćwiczenie podniesie kompetencje w zakresie projektowania procesu negocjacji, odpowiedniego przygotowania oraz wyboru strategii negocjacji.

    6. Trudne sytuacje w procesie negocjacji – zarządzanie konfliktem:

    • przewiduj konflikty – czego możesz się spodziewać,

    • twój styl rozwiązywania konfliktów,

    • asertywność – buduj autorytet,

    • komunikacja w konflikcie – trudna sztuka ustępstw,

    • panuj nad stresem – będziesz panował nad negocjacjami,

    • transparentność – mój przyjaciel w konflikcie,

    • czy konflikt to naprawdę porażka,

    • złe dobrego początki – szansa dla negocjatorów.

    Ćwiczenie. Konflikt negocjacyjny. Uczestnicy będą projektować rozwiązania i przebieg negocjacji podczas sytuacji konfliktowej z klientem kluczowym.

    Ćwiczenie rozwinie kompetencje związane z zarządzaniem emocjami oraz konfliktem.

    Efekty uczenia się:

    Uczestnik po szkoleniu nabywa umiejętności negocjacyjnych.

    Prowadzący zajęcia:

    Mgr Iwona Długosz – Coach. Ceryfikowany DiSC trener personalny. Doradca zawodowy.

    Ukończyła studia z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Ukończyła szkolenie ”Twoja firma”. Wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych Andrago Centrum w Kielcach. Tłumacz języka włoskiego. Pracuje jako doradca finansowy. Prowadzi szereg szkoleń z zakresu ZZL, DiSC, Motywowanie pracowników, Zarządzanie sobą w czasie i organizacja czasu pracy, mała przedsiębiorczość, itp.

    Zapewniamy:

    • Komplet materiałów dydaktycznych.

    • Certyfikat ukończenia szkolenia

    Po kursie uczestnik otrzymuje:

    • zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN),
    • certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł,
    • certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł.